Marile companii investesc mult pentru a atrage potentiali clienti. Un lead – sales lead mai exact (datele unui client interesat) – valoreaza foarte mult (chiar si 5-10 euro sau mai mult in cazuri particulare). Tocmai de aceea, multe companii acorda bonusuri consistente clientilor atunci cand recomanda un alt potential client, daca si acesta devine client (aici este practic un comision din vanzare directa).
Pe internet, lead-urile se aduna de multe ori plin aplicatii dedicate, iar campaniile de promovare consuma bugete insemnate. In multe domenii (in special la produse financiare si asigurari), important este ca vizitatorul sa isi lase niste date de contact, pentru ca mai departe sa poata fi contactat si eventual convins.
Uneori, lead-urile vin spre companii si prin alte modalitati, de exemplu prin email direct catre o companie sau printr-un mesaj completat prin formularul de contact de pe site-ul companiei respective. Asa am procedat eu. In ultima saptamana, am servit doua lead-uri:
1) email trimis catre Euroline, cu o intrebare despre un card de credit; practic, eram client interesat; rezultatul: am primit imediat un email automat (Buna ziua, Va multumim ca apelati cu incredere la serviciile noastre. Solicitarea dumneavoastra a fost preluata si se va solutiona in cel mai scurt timp). Mai departe, au trecut 6 zile si nu m-a mai contactat nimeni.
2) mesaj completat pe siteul Piraeus Bank, cu o intrebare despre un card de credit; la fel ca mai sus, client interesat; rezultatul: am primit un email la cateva zile distanta, desi pusesem o intrebare foarte simpla; intre timp, am avut timp destul sa mai caut si alte produse… partea buna este ca mi-au trimis un raspuns complet, “ca la carte”, chiar daca au facut-o cu intarziere.
In mod normal, un potential client interesat de un card de credit ar fi, pentru o institutie financiara, ceva ce nu trebuie ratat. Ca sa aflu eu despre produsele respective, cele doua companii de mai sus probabil au investit destul de mult in promovare. Clientul trebuie contactat rapid, in aceeasi zi. Bate fierul cat e cald, spune o vorba.
Cu 1-2 luni in urma, am procedat similar si am trimis o intrebare pe site-ul Carrefour, o intrebare despre disponibilitatea unui produs in magazin. In cateva ore (putine) am primit o lista completa a produselor din categoria respectiva, disponibile in magazinul care ma interesa pe mine. In emailul primit, am vazut si Fw-urile interne ale Carrefour: cateva departamente s-au mobiliat pentru mine, au relationat si astfel s-a ajuns la rezultat: un client informat. Ca o paranteza, nu au inteles ei exact ceea ce solicitasem, dar nici eu nu fusesem destul de explicit, deci le dau bila alba 🙂