Dupa ce a determinat Vel Pitar sa schimbe ambalajul unei paini, pentru a elimina niste informatii lipsite de dovezi, APC-Romania a reusit sa corecteze practici comerciale incorecte tot in domeniul de retail, de aceasta data “victima” fiind UniCredit Consumer Financing IFN. Institutia de creditare a fost incriminata pentru pliantul de prezentare al creditului Mr. Turbo distribuit prin reteaua hipermarket-ului Cora.
Astfel, in pliantul publicitar al creditului Mr. Turbo exemplul de cost prezentat era umbrit de o bulina colorata, care facea imposibila vizualizarea si lecturarea cu usurinta de catre consumatori a informatiilor standard necesar a fi puse la dispozitia acestora inainte de incheierea contractului, dupa cum prevede art.9 alin.2 din OUG nr.50/2010. UniCredit Consumer Financing si-a recunoscut greseala si a anuntat ca a retras din circulatie pliantele respective.
In cazul Vel Pitar, Painea Bucuresti avea pe ambalaj o explicatie pe isi depasea valoarea de motto: “Cea mai buna paine a Bucurestilor de ieri si de azi“. Asta in ciuda faptului ca aceasta mentiune nu avea ca suport niciun studiu, sondaj sau orice alt element obiectiv de acest gen, ci reprezenta doar un mesaj publicitar al producatorului, spun cei de la APC-Romania. Compania Vel Pitar a comunicat asociatiei ca a decis sa elimine aceasta mentiune care putea induce in eroare consumatorii de pe ambalajul produsului.
Daca stiti alte aspecte care pot intra in sfera practicilor comerciale incorecte, nu ezitati sa le postati aici, ca si comentarii (sau/si sa le trimiteti la APC-Romania). Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania, organizatie neguvernamentala, apolitica si nonprofit, este la “vanatoare” de astfel de practici incorecte.