APC Romania a identificat un nou caz in care consumatorii sunt supusi unor practici comerciale incorecte: Farmacia Catena utilizeaza o practica “interesanta”, introducand in bonul fiscal materiale promotionale cu o anumita valoare, acestea fiind ulterior subventionate, iar reducerea fiind evidentiata la final, creand impresia unei economii la achizitionarea medicamentelor / produselor din farmacie.
Puteti vedea pe bonul fiscal pus la dispozitie de APC Romania cum Catena introduce brosura “O inima sanatoasa iubeste mai mult” cu un pret de 5 lei, ulterior fiind acordat discount de 5 lei. Pe bonul respectiv, apar chiar 2 astfel de brosuri, generand “reducere” de 10 lei. La final, pe bon, suma prezentata cu litere mari drept ECONOMIE este 14,2 lei (10 lei brosurile, 4,2 lei generati de discounturile cardului de fidelitate), desi in realitate suma reala este 4,2 lei. Multi consumatori, neatenti, mai ales persoanele in varsta, pot crede ca au primit reduceri mult mai mari decat cele de care au beneficiat in realitate.
“Legea 363/2007 privind practicile comerciale incorecte, prin art. 6, interzice o astfel de practica comerciala inselatoare care contine informatii false sau, in orice situatie, inclusiv in prezentarea generala, induce in eroare sau este susceptibilă să inducă in eroare consumatorul mediu, astfel incat, in ambele ipoteze, fie il determina, fie este susceptibila a-l determina pe consumator sa ia o decizie de tranzactionare pe care altfel nu ar fi luat-o”, subliniaza cei de la APC Romania.
Imi amintesc de fosta retea de farmacii City Pharma (cumparata de Sensiblu mai nou), unde chiar daca nu solicitam sacosa / punga, mi se dadea cu generozitate, dar era taxata cu vreo 50 de bani, fara a mai fi ulterior redusa pe bon.
Intalnim tot mai des astfel de practici…