Cand a preluat Dialog, Orange a branduit si produsul pre-paid al operatorului, in Orange Pre-Pay. Ceilalti doi operatori din piata au in prezent branduri destul de diluate pentru produsele pre-paid: Cartela Vodafone si Cartela Cosmote. Multi nici macar nu ar scrie cu majuscula cuvantul “cartela”, caci in limbajul general inseamna “cartela reincarcabila”. Practic, cei doi operatori pur si simplu au denumit produsele prin acest substantiv comun pe care l-au ridicat la nivel de brand… nu prea convingator, din punctul meu de vedere. Pana la urma, nu cartela au si cei ce detin abonamente Vodafone sau Cosmote?
Pe vremuri, Connex avea doua produse puternice pe segmentul pre-paid – Connex Go si Kamarad. Mai nou, Cosmote a incercat impunerea unor branduri pentru produsele sale pre-paid – Cosmote Vibe, Frog, MTV Mobile… – insa strategia nu a avut prea mult succes, brandurile nefiind unele puternice (eu, personal, ca si consumator, nu prea mai inteleg mare lucru din portofoliul lor de branduri, mi se pare faramitat si neatractiv).
Orange, nu intamplator lider de piata, este singurul operator ce detine un brand propriu original si puternic pe segmentul pre-paid, acest Orange PrePay. Nu este exclus ca, in viitor, si Vodafone sa isi creeze un brand mai vizibil pentru Cartela Vodafone. In privinta Cosmote, strategia lor a fost destul de neclara, deci singura “salvare” ar fi topirea produselor sale intr-unul singur, clar si concis, la nivel de brand.
Orange are un brand atat de puternic pe segmentul pre-paid, incat i-a adus acestuia si doua personaje reprezentative – cele doua creaturi al caror nume nu l-am retinut niciodata 🙂 dar a caror imagine este indeajuns de puternic si fara nume (eram intr-un Orange Shop si nici persoana de acolo nu le stia numele, cand a facut referire la ei). Dar, pana si baiatul meu de 3 ani stie ca ele sunt de la Orange atunci cand le vede in vreo reclama.
Despre Digi Mobil nu am amintit nimic, ei sunt adeptii abonamentelor, cu care oricum ataca si segmentul pre-paid, prin preturile atat de reduse. Digi Mobil are insa o problema de brand si mai puternica – unii ii numesc RCS, altii RDS, altii RCS-RDS, altii RDS-RCS, altii Digi Tel, altii Digi Mobil… pretul este singura miza, la capitolul brand stau destul de slab.