Citeam recent despre Concursul de desene Carrefour, ajuns la a XXV-a editie cu ocazia Paste 2014… se pare ca 271.000 de elevi din orasele unde Carrefour este prezent cu hipermarketuri au participat la acest concurs. Multi dintre ei au primit premii, chiar si excursii cu familia la Disneyland Resort Paris.
Din punct de vedere al marketingului, cel mai important de notat ar fi ca cei de la Carrefour au atins in mod direct vreun milion de persoane: sa ne gandim ca cei 271.000 de copii au parinti, bunici, frati care au aflat despre participarea lor la campanie. Nu intamplator a ajuns acest concurs la editia cu numarul 25, caci este o super-miscare facuta de Carrefour pe zona de marketing, cu implicatii de responsabilitate sociala corporativa (CSR). Adica nu numai ca isi face reclama brandului, dar “pozeaza” si in prieten al copiilor, stimulandu-le creativitatea in desene.
Carrefour isi creste cota de lovemark in randul copiilor (viitori consumatori) si cucereste inevitabil inimile parintilor si bunicilor, caci prin copii ajungi cel mai usor la adulti. Desenele sunt expuse si in magazine, deci motiv in plus de a merge la shopping 🙂
Pe aceeasi zona se misca si Profi prin campania lor cu scolile, in rest am mai vazut actiuni ale unor retaileri, fara a fi insa conturate atat de puternic si cu un caracter repetitiv.