Nu stiu daca este ceva uimitor sau doar ceva logic ce avea sa se intample, dar una dintre vedetele comertului electronic din Romania este comertul cu produse pentru copii. Este una dintre ramurile care au inceput dezvoltarea cu destul de multi ani in urma si una dintre ramurile care se tot dezvolta, inca are potential.
Exista tot mai multe site-uri ce comercializeaza jucarii si produse pentru copii, iar cele existente capata un contur tot mai puternic, devin magazine de incredere, branduri puternice in e-commerce, asa cum este cazul BestKids.ro. Mai mult, un numar tot mai mare de magazine online care s-au consacrat pe alte domenii (in special IT&C) isi dezvolta oferta de produse si, in drumul spre mall online, abordeaza si segmentul de jucarii si produse pentru copii.
De ce se intampla acest lucru? De ce cumpara romanii atat de multe jucarii si produse pentru copii din mediul online? Motivele sunt destul de simplu de conturat. In primul rand, in cele mai multe localitati din Romania nu exista magazine fizice (nu exista deloc sau nu exista destule) care sa comercializeze produse variate din aceasta categorie, produse de calitate in acelasi timp. Nu este rentabil in unele localitati sa se investeasca in stocuri in acest sector, astfel incat cei ce doresc sa cumpere, nu au alta varianta decat sa intre pe internet.
Cu ani in urma, nici macar in marile orase nu prea existau magazine unde sa gasesti produse de calitate intr-o varietate atat de mare incat sa satisfaca cele mai exigente dorinte ale parintilor, bunicilor si… mai ales ale copiilor. Apoi, mai este si pretul. In mediul online este cu siguranta mai ieftin decat in magazinele de prin mall-uri sau de pe mari bulevarde, fie ca vrei sa cumperi carucioare reversibile, biciclete pentru copii, trotinete, mic mobilier pentru camera bebelusului sau accesorii scaune auto.
Asadar, nu stiu daca aceste magazine online au fost lansate in cautare de clienti sau daca au fost pur si simplu clienti in cautare de magazine. Cert este ca cererea si oferta se intalnesc cu succes pe acest segment. Sigur, segmentul este unul dens, in care multe magazine se sufoca si ies din joc. Raman jucatorii puternici, care pot oferi produse de calitate, preturi bune si mai ales servicii de calitate – caci clientii din mediul online au devenit tot mai pretentiosi.