Companiile care opereaza astazi in industria telecom ofera de fapt o multime de altfel de servicii. Este mult mai profitabil sa nu ataci un singur segment, ci sa-ti folosesti toate resursele pentru a vinde mai multe tipuri de servicii, atat pe sectorul de retail, cat si pe zona de business. Astfel s-a ajuns ca orice companie de cablu TV sa ofere si servicii de telefonie fixa si internet fix, ba chiar si telefonie mobila si internet mobil.
Pe de alta parte, companiile de telefonie mobila au investit pentru a oferi si telefonie fixa, dar si televiziune digitala. Nu mai exista companii cu o singura specializare pe aceasta piata atat de dinamica, fiecare companie cauta sa iti vanda cat mai multe servicii.
Operatorii din telecom au ajuns sa obtina in prezent venituri colosale din serviciile de internet fix si mobil, iar de aici pana la o serie de alte servicii conexe a fost un pas mic. In special pentru companii, sunt oferite servicii precum gazduire web sau semnatura electronica, folosindu-se atat capacitatea tehnica, cat si reteaua de vanzari. Resursele umane, dar si tehnologia, sunt utilizate la maxim, oferindu-se totul cat mai ieftin, cat mai convenabil pentru ambele parti: furnizorul si clientul.
Pentru clientii de retail, multe companii din telecom ofera nu doar gazduire web sau spatiu in cloud pentru pastrarea de date, ci si alte servicii precum suport IT telefonic cu plata, servicii de plati prin SMS si multe altele. Firmele de telecomunicatii au devenit niste supermarketuri de tehnologie, caci ofera atat software, cat si hardware. Multe servicii si abonamente sunt comercializate la pachet cu produse IT&C precum telefoane, imprimante, laptopuri sau tablete, ba chiar si multifunctionale sau alte produse dedicate in mod special companiilor.
In prezent, totul merge spre internet, astfel ca vanzarile de produse si servicii se muta tot mai mult din reteaua traditionala de retail, catre mediul online. Aici, este usor sa oferi orice, in mod direct si prin parteneri, poti sa vinzi de toate, pentru toti. Nu prea exista limite. Atunci cand nu pot oferi in regim propriu, companiile de telecom vor oferi unele solutii ca reselleri, totul astfel incat sa participe in actul de comert, sa ruleze si sa creasca.