Imi amintesc foarte bine de vremurile in care comertul electronic era vazut drept o chestiune excentrica. Parca vad prezentatorii de stiri de pe la Pro TV si Antena 1 cum prezentau ce chestii se pot comanda online, mai degraba ca un wow, ca o forma de divertisment. Erau vremurile in care televiziunile mai sus mentionate nu aveau continut online, ci doar site-uri plictisitoare, cu programul tv, informatii despre oamenii trustului si eventual cateva stiri.
In prezent, ceea ce era nemaipomenit a devenit rutina pentru multe persoane. Sa comanzi online carti, jucarii, alimente sau electrocasnice intra mai mult in sfera banalului. Adica este normal, este un canal de vanzari, o alternativa la magazinele clasice. Internetul a devenit un mall veritabil, caci numarul de magazine este foarte mare si va deveni imens, pe masura ce piata in sine va creste – tot mai multe persoane descopera acest spatiu si se obisnuiesc sa comande si chiar sa plateasca pe internet.
Chiar si domenii in care parea mai putin probabil sa infloreasca e-commerce-ul au aratat ca disponibilitatea romanilor pentru comenzi online este foarte mare. De ce nu ai comanda materiale de constructii pe internet? Exista deja magazine online puternice pe acest sector, asa cum este site-ul oficial Arabesque, brand ce s-a consacrat de multi ani pe piata materialelor de constructii – in lumea offline.
Fie ca ai nevoie de materiale pentru structura, de teava rectangulara de exemplu, fie ca doresti rigips sau alte materiale din aceasta categorie, sa comanzi online este simplu si eficient. Persoana fizica sau juridica, timpul este oricum pretios pentru tine. Evident ca vrei sa comanzi rapid, de acasa sau de la birou, apoi sa astepti transportul exact acolo unde ai nevoie. Nu este un moft, nu este doar tentatia de a face lucrurile altfel, este doar nevoia de eficienta, intr-o lume in care timpul a devenit atat de scump.
Nu doar materialele de constructii se pot comanda in prezent online (practic primesti direct pe santier tot ce ai nevoie pentru a construi o casa sau chiar ceva mai grandios), ci chiar si utilaje industriale si pentru agricultura, produse petroliere si multe altele care in trecut ar fi starnit amuzamentul. Astazi, este doar ceva normal, iar intrarea e-commerce-ului in banalitate este exact ceea ce si-au dorit comerciantii: oamenii sa perceapa aceasta forma de comert drept una simpla, uzuala, asa cum merg la magazine clasice sau la piata.