Daca vrei sa te muti, daca vei cauta anunturi imobiliare pe internet (de vanzare sau de inchiriat), trebuie sa te astepti sa pierzi mult timp in cautarea proprietatii dorite. In primul rand, te vei lovi de multe reclame mincinoase pe site-urile de anunturi si nu ma refer aici la publicitatea online. Exista o practica a unor agentii imobiliare de a posta intentionat anunturi false – informatii, preturi, fotografii ale unor proprietati care s-au vandut cu mult timp in urma.
Astfel de anunturi extrem de atractive au rolul de momeala, de a agata clientii, de a realiza un lead: clientul va suna sa intrebe de proprietate, insa i se va spune ca tocmai s-a vandut / inchiriat, “avem si alte anunturi asemanatoare, spuneti-ne cam ce doriti si va propunem mai multe”. Pentru ca sunt putini cumparatori pe piata, in cazul segmentului de vanzare – cumparare, a atrage un potential cumparator se traduce printr-un comision consistent atras de agentie.
Practica nu este deloc etica, dar exista. Mi s-a intamplat sa interactionez cu agentii care au evitat sa spuna ca anunturile despre care am intrebat nu mai sunt disponibile si, pentru ca nu doream altceva, nu m-au mai sunat deloc, desi am insistat. Era vorba despre anunturi actualizate in ziua respectiva! Actualizarile sunt insa oricum automate sau facute la gramada, astfel incat clientul trebuie sa se aventureze prin jungla de anunturi false si expirate.
Site-urile de anunturi tolereaza si ele practica, pentru ca important pentru acestea este atragerea de vizitatori pe website. Mai multe anunturi inseamna mai mult continut si implicit mai multi vizitatori si foarte, foarte multe afisari de bannere publicitare. Practica este valabila peste tot in tara. Agentii imobiliare Brasov, Constanta sau Bucuresti – peste tot exista exemple bune si exemple mai putin bune in relatia cu clientii.
Evident ca ideal este sa gasesti proprietati in mod direct, fara sa platesti comisioane. In practica, uneori este imposibil. In plus, in anumite situatii, daca vrei sa scutesti si timp, colaborarea cu o agentie este un lucru bun. Agentia te poate duce in mod direct la anunturile reale, care se potrivesc in mare parte si cu ceea ce doresti sa cumperi / inchiriezi.
Unele agentii au si siteuri mai bine updatate, asa cum este cazul agentiei Imobiliare – galaxyimob.ro, care pare sa aibe un trafic impresionant. In schimb, majoritatea agentiilor au website mai mult de imagine, caci se bazeaza pe site-urile de anunturi si pe ziare pentru atragerea clientilor.