Nu voi uita niciodata senzatia de mirare pe care am avut-o cand am aflat ca “la alimentara” din complexul de langa bloc au adus conserve de mancare pentru caini si pisici. Era ceva iesit din comun, iar acum pare atat de banal incat exista in orice magazin care se respecta un raion dedicat acestor produse. In Kaufland, raionul de petshop este cam cat cel de ciocolata si comparabil cu cel de vinuri – de neinchipuit cu vreo 20 de ani in urma, in tara noastra.
Milioane de caini si pisici exista in casele romanilor, fara a mai lua in calcul si alte animale mai mult sau mai putin exotice (papagali, reptile, veverite si alte rozatoare). Numarul “peturilor” care capata statut de membru al familiei creste puternic an de an. Ca sa dau un exemplu personal, Matei (baiatul meu de 4 ani) il ia mereu in calcul pe Smarty (motanul parintilor mei) drept parte din familie, un gen de ruda, aproape un frate pentru el. Implicit, pisicile si cainii mananca tot mai putin resturi si tot mai des mancare speciala, ba chiar si deserturi si delicatese speciale.
Cainii si pisicile ajung tot mai des la medic si chiar la saloane de cosmetica si frizerii special dedicate animalelor de companie. Ceea ce ieri parea excentric, azi pare destul de normal, maine va parea probabil banal. Orice afacere din domeniul veterinar, de la clinici medicale, la farmacii, pet-shop-uri si centre speciale pentru animale, are tot mai mare cautare si sanse mari de dezvoltare pe termen mediu si lung.
Asa cum am spus-o din titlu, cred ca tot ceea ce tine de animalele de companie reprezinta afaceri de mare viitor in Romania. Proprietarii de caini si pisici au multe nevoi si sunt dispusi sa cheltuiasca tot mai multi bani pentru prietenii lor necuvantatori. Daca ai idei bune, daca gasesti un loc pe piata, eventual o nisa, ai toate sansele sa ajungi la succes cu un business in domeniu. Evident, conteaza mult detaliile, deci nu orice, oricum, ci ceva anume, intr-un anumit fel.