Pana si copiii stiu ca oricine poate gati – au vazut asta in filmul de desene animate Ratatouille, unde crezul lui Gusteau este transpus in realitate in cel mai neasteptat mod. Mai nou, un lant de magazine (Lidl) foloseste si el in comunicare aceasta promisiune (reclamele cu bucatarul MasterChef – nu conteaza ca acum face alta emisiune, tot cu prima a devenit celebru – si cu vedeta neinitiata in arta culinara, care incearca totusi sa isi urmeze partenerul de gatit).
Un alt retailer, Selgros, abordeaza aceeasi strategie de marketing si publicitate, combinand in cea mai recenta campanie doua personaje aparent fara legatura – un bucatar profesionist si o vedeta din showbiz (Dan Bitman).
Dincolo de povesti si desene animate, dincolo de marketing si publicitate, dincolo de metafore, exista un adevar al zilelor noastre pe care nu il putem contrazice: este simplu sa gatesti, gratie tehnologiei moderne. La ce ma refer? In primul rand, la informatie (sau, mai bine spus, la e-informatie): ai nevoie de o reteta, gasesti zeci, sute, mii de retete pe internet, cu ingredientele care te intereseaza; vezi toti pasii, citesti recenzii si nu mai trebuie sa faci experimente in bucatarie, cel mai probabil iti va iesi asa cum trebuie, daca esti atent la detalii. Apropo de retaileri, cei mai multi dintre ei incearca sa-si atraga clientii prin publicarea de fel de fel de retete chiar pe website-urile lor oficiale.
Chiar daca nu esti foarte indemanatic, chiar daca nu esti tocmai priceput la munca de acest gen, ai ajutoare de nadejde: electrocasnicele moderne de bucatarie. Cum sa gresesti cand ai la indemana un multicooker cu brand precum Philips, cum sa nu-ti iasa mancarea cat mai aproape de gustul dorit daca doar setezi aparatele conform instructiunilor, in functie de retete?
Dotandu-ti bucataria cu electrocasnice mici cat mai “destepte” si cu ustensile cat mai “prietenoase”, nu numai ca vei ajunge la rezultatele dorite, dar vei face totul cu mai multa placere. Oricine poate gasi? Astazi, cu ajutorul tehnologiei moderne, este un slogan cat se poate de real.