E-commerce-ul reprezinta o piata imensa, o oportunitate majora pentru orice companie de retail. Dincolo de comertul propriu-zis, online-ul este de fapt un canal de vanzari si pentru produse si servicii care se finalizeaza de fapt in mediul clasic, offline – este cazul multor servicii financiare si nu numai. Mai exact, chiar si daca tranzactia se incheie offline, important este ca online se declanseaza vanzarea, acolo apare contactul, atat pe zona de B2C, cat si pe cea B2B. Asadar, sa nu fii online este o mare eroare, indiferent de cat de bine iti merge offline. Este pur si simplu o ignorare a unui volum potential de vanzari, deci incorect pentru business.
Problema online este urmatoarea: fiind o piata comuna, concurenta este acerba pe unele segmente. Nu (prea) mai exista bariere geografice, deci la fel de usor cum poti atrage clienti dintr-un alt oras, poti pierde clienti din orasul in care activezi, daca nu te misti destul de bine. Ai nevoie de o strategie buna de marketing si mai ales de SEO – optimizare pentru motoarele de cautare. In prezent, cei mai multi utilizatori il considera “pe Google” cel care stie cel mai bine sa ofere rezultate relevante. Cautarile pe Google genereaza astfel un volum esential de clienti pentru orice companie cu prezenta online. Oricat de multa publicitate ai face, nu poti ignora eficienta Google. Desigur, te poti “lupta” prin Adwords, dar costurile pot fi masive. Este mai ieftin si mai eficient sa faci (si) SEO de calitate.
Daca esti interesat de promovare magazin online, cauta pe internet sfaturi de specialitate si, cel mai bine, apeleaza la experti SEO – fie independenti (dar cu experienta relevanta), fie companii “cu brand”. Una dintre cele mai simple si eficiente metode de a avansa prin SEO este sa generezi continut si legaturi. Totul trebuie sa fie insa cat mai atent planificat, pentru a nu intra in cealalta extrema – adica “sa te pui rau” cu Google, care “vaneaza” formele incorecte de SEO. Poti cumpara articole, advertoriale si recenzii pe bloguri si site-uri de stiri, dar trebuie sa stii cum sa o faci.
Tehnica aleasa poate face diferenta intre o strategie de succes si una care va insemna doar bani pierduti. Partea buna la articolele online cumparate este ca primesti nu doar SEO, ci si branding si prezenta generala online. Adica il impresionezi pe Google, dar ai sansa ca pe termen mediu si lung sa-ti impresionezi si clientii care iti analizeaza prezenta online (pentru a vedea daca esti de incredere). In plus, poti atrage chiar clienti direct prin articole, caci si ele vor atrage vizitatori / cititori, iar acestia vor fi directionati spre business-ul tau.