Marile retele electroIT, dar si unele hipermarketuri, au observat cat de eficiente sunt campaniile de vanzari de tip “Black Friday”. Mai exact, campanii de 1-10 zile, in care o selectie de produse sa fie disponibila la pret promotional. Clientii s-au obisnuit si ei cu astfel de promotii si, atunci cand este posibil, asteapta in mod intentionat o asemenea campanie, pentru a face achizitii de electronice si electrocasnice a caror procurare nu este urgenta. In plus, multi actioneaza si sub impulsul momentului – vad o promotie interesanta si doresc sa profite de aceasta, chiar daca nu planificasera o achizitie pentru respectivul produs.
In iulie si august, campaniile de tip “Black Friday” au fost destul de dese, la toti retailerii electroIT. Unele s-au numit chiar asa, altele au avut alte denumiri mai originale. Preturi promotionale au fost la fel de fel de produse, de la smartphone-uri si laptopuri, la combine frigorifice si masini de spalat.
Televizoarele, tabletele si electrocasnicele mici nu au lipsit nici ele. In aceasta ultima categorie, este demn de mentionat faptul ca reducerile sunt in general foarte mari – poti cumpara placi de indreptat parul, masini de tuns, cafetiere si espressoare, epilatoare sau aparate de bucatarie chiar si la jumatate de pret (sau mai ieftin). Conceptul este foarte bun pentru consumatori, pentru ca poti de exemplu sa cumperi un ondulator conic si un epilator, ambele de la branduri de top, platind cat ar costa in mod normal un singur produs.
In cadrul acestor campanii “fulger”, anuntate cu doar cel mult 1-2 zile inainte de lansare, retailerii s-au gandit la toate, inclusiv la capacitatea consumatorului financiara de a face o achizitie pentru care nu era pregatit (cash flow-ul clientului). Pentru a rezolva acest aspect, retailerii au promovat plata in rate egale fara dobanda, cu carduri de credit emise de partenerii financiari (banci si IFN-uri). Am observat cel putin un retailer care a oferit intr-o astfel de ocazie posibilitatea de plata int-un numar record de rate fara dobanda (mult mai mult decat in varianta standard).