Am auzit de multe ori aceasta intrebare – Ce este mai bine sa faci pentru a promova un website, sa investesti in optimizare SEO ori in promovare cost-per-click (CPC), in Adwords si in alte asemenea sisteme. In realitate, nu prea poti alege, ci trebuie sa te indrepti spre ambele cai de promovare, daca vrei sa ai o prezenta puternica online si sa stimulezi permanent vanzarile. In business, mereu este loc de mai bine. In mediul online, posibilitatile sunt cu siguranta nelimitate, deci oricand poti face un efort pentru a creste mai mult si mai mult, indiferent de nivelul la care te-ai afla.
Din punctul meu de vedere, pentru orice website sunt absolut necesare servicii optimizare seo realizate de preferat alaturi de profesionisti. Altfel spus, SEO este baza, ingredientul principal in promovarea online. Nu iti poti permite sa omiti acest element. Si nici nu trebuie sa te opresti, pentru ca mereu ai concurenti (noi si vechi) care fac si ei eforturi de a-si optimiza pozitiile in motoarele de cautare (pe Google in principal). Desigur, in functie de momentul in care se afla websiteul in ceea ce priveste optimizarea, poti accelera sau poti merge mai lent – adica sa cresti sau sa scazi bugetele pentru promovare seo.
Cei ce isi doresc optimizare site nu inseamna ca trebuie sa renunte la Adwords si la alte mecanisme CPC. Acestea au si ele rolul lor, caci puncteaza si mai puternic anumite actiuni de marketing si pot aduce vanzari. Totul este ca bugetele de acest gen sa aiba o finalitate concreta, adica sa se regaseasca fie in vanzari imediate, fie in branding bine realizat; de preferat, in ambele. Orice magazin online sau website care se bazeaza pe atragerea clientilor de pe internet (deci, practic, orice afacere, in zilele noastre) poate alege si solutii de afiliere, cu plata strict in functie de rezultate – vanzari sau lead-uri care se pot transforma in vanzari.
In concluzie, daca vrei sa performezi in mediul online, ai nevoie de o strategie complexa, in care SEO este un element principal, dar nu singurul. Trebuie sa actionezi pe mai multe planuri, sa studiezi, sa analizezi, sa vezi ce merge si cum. Trebuie ca implementarea strategiei sa fie cat mai flexibila in functie de rezultatele de pe parcurs, dar in acelasi timp este important sa constientizezi ca unele lucruri nu se intampla peste noapte; ai nevoie de timp, de rabdare si de un buget cat mai consistent, pentru a duce afacerea ta acolo unde iti propui.