Inca de cand eram mic, imi amintesc de batranele care duceau coliva la Biserica duminica, dimineata devreme… as spune ca reprezentau o imagine traditionala ce tine de procesiunile religioase la ortodocsi. Apoi, de-a lungul timpului, am asistat la mai multe pomeniri, in special pentru strabunicii mei si pentru bunicul meu. De fiecare data, coliva era nelipsita, de fapt as spune ca o vedeam atat de importanta, in centrul tuturor lucrurilor.
La pomeniri, coliva era in prim-plan, alaturi de colacii aceia impletiti special, atat de gustosi dupa cum imi aduc aminte… Abia apoi veneau celelalte feluri de mancare, practic masa in sine, la pomana / parastas. Sincer, nu am fost niciodata un fan al colivei, nici acum nu mananc, insa multe persoane din familia mea o considera delicioasa, un adevarat desert bun de tot. Chiar daca nu apreciez gustul colivei, tot mi s-a creat aceasta imagine deosebita a ei, prin asocierea cu momente oarecum solemne.
Coliva este clar o parte din traditiile romanesti, in zona religioasa, desigur. Religia este insa parte din traditiile oricarui popor. Mai nou, iata ca toate lucrurile evolueaza, pana si… prepararea colivei. Nu inseamna ca s-a schimbat reteta! Pur si simplu, in loc sa fie preparata in casa de gospodine, acum tot mai des este comandata din surse “profesioniste”, adica inclusiv de la firme specializate in a face coliva. Cauti online comanda coliva bucuresti si este atat de simplu sa comanzi ceea ce te intereseaza.
Gasesti astfel coliva traditionala Bucuresti, ce poate fi livrata oriunde in Capitala – vei plati costul transportului, insa vei economisi si mai mult timp atat de pretios. Gasesti coliva in diverse forme si cantitati, ba chiar ornata asa cum preferi. Coliva este realizata din ingrediente de calitate, mereu la comanda, astfel incat sa o primesti garantat proaspata.
Ce simbolizeaza coliva, va intrebati poate. Iata ceva interesant ce am gasit chiar pe website-ul firmei ce ofera coliva la comanda in Bucuresti: “Coliva a fost introdusa in practica Bisericii dupa minunea Sfantului Teodor Tiron, savarsita la 50 de ani dupa moartea sfantului, in vremea imparatului Iulian Apostatul (361-363), care dorind sa-i batjocoreasca pe crestini, a dat ordin guvernatorului orasului Constantinopol sa stropeasca toate proviziile din pietele de alimente cu sangele jertfit idolilor, in prima saptamana a Postului Mare. Sfantul Teodor, aparandu-i in vis Arhiepiscopului Eudoxie al Constantinopolului (360-370), i-a poruncit acestuia sa-i anunte pe crestini sa nu cumpere nimeni nimic din piata, ci mai degraba sa manance grau fiert cu miere (coliva)”.