Iata ca se termina luna august si operatorii din turismul de pe litoralul romanesc nu doar ca isi fac socotelile finale, dar se cam pregatesc sa-si faca si bagajele… Mai este practic o saptamana de activitate, la inceput de septembrie, dar si atunci deja se va simti venirea toamnei. La fel ca in anii trecuti sau poate si mai si, sezonul a inceput tarziu, pe la final de iunie / inceput de iulie… Si iata ca se termina repede. Cu cateva saptamani de aglomeratie, cam asta poate litoralul romanesc sa ofere…
Principalele afaceri pe litoral au fost, pe langa cele clasice din zona de cazare si mancare, acelea bazate pe distractie, pentru toate varstele. Si divertismentul se schimba pe litoral, caci avand internet nelimitat la dispozitie (WiFi sau internet mobil), turistii au acces rapid la tot ce-si doresc, pana si legat de pariuri sportive, cautand promokod 1xbet si alte astfel de oportunitati.
Cat de profitabil este sa faci afaceri pe litoral in acest context? Cu siguranta este un mediu destul de ostil, dar iata ca multi se descurca, doar prin prisma aglomeratiei de moment si doar gratie preturilor foarte mari. Totul este scump in statiuni, dar turistii isi asuma acest lucru. Existenta tichetelor de vacanta a ajutat cu siguranta, caci multi s-au cazat aproape gratis si au avut astfel mai multi bani de cheltuit. As spune ca nu atat hotelierii au fost ajutati de aceste tichete de vacanta, ci mai ales cei ce ofera servicii in zona de food si divertisment, adica inclusiv baruri si cluburi.
Luna iulie a fost foarte ploioasa si cu siguranta acest lucru s-a simtit in afacerile din zona. Insa turistii care nu au putut merge la plaja au petrecut timpul in alte feluri si din nou alte afaceri au fost avantajate – de la restaurante si spatii de divertisment interior pana la magazine de fashion. Cred ca acest lucru a fost pe placul mall-urilor din Constanta, care au atras multi din turistii veniti pe litoral in statiunile romanesti de la Marea Neagra.
Personal, nu as investi intr-o afacere sezoniera pe litoralul romanesc in statiuni, insa ii apreciez pe cei care o fac, care risca si care se agita pentru a obtine profit in 2-3 luni de activitate. Nu prea stiu exact ce s-ar putea face, dar cred ca litoralul romanesc ar avea nevoie de niste programe coerente, gandite de stat alaturi de privati, pentru a lungi totusi sezonul si pentru a face ca lucrurile sa se miste din mai pana prin octombrie.