Românii aleg cele mai romantice destinații pentru Valentine’s Day și Dragobete – analiză Kiwi.com

Românii aleg cele mai romantice destinații pentru Valentine’s Day și Dragobete – analiză Kiwi.com

Unele anotimpuri sunt mai frumoase decât altele, iar românii au norocul să sărbătorească dragostea cu două ocazii diferite în februarie: atât Ziua Îndrăgostiților, cât și de Dragobete. Kiwi.com, una dintre cele mai importante companii de travel-tech, a analizat unde călătoresc românii în sezonul iubirii și un lucru este sigur: aleg cele mai romantice destinații.

Anul acesta, românii care călătoresc cu Kiwi.com vor merge în vacanță în unele dintre cele mai populare destinații romantice. Principalele orașe pe care le vizitează de Valentine’s și Dragobete (zboruri rezervate oricând pe Kiwi.com până la data de 5 februarie 2024, pentru călătorii între 9 și 25 februarie) sunt Londra, Milano, Paris, Roma și Barcelona. Comparativ cu anul trecut, Paris, Orașul Luminilor, a revenit în primele cinci destinații, în timp ce Veneția nu se mai află în primele 10 destinații, deoarece popularul Carnaval se încheie înainte de Ziua Îndrăgostiților.

Chiar dacă au ales destinații care au multe de oferit în ceea ce privește romantismul, românii au un interes sporit pentru destinațiile mai puțin tradiționale, însorite și mai calde. Comparativ cu anul trecut, pentru călătoriile în jurul Valentine’s și Dragobete, cea mai mare creștere a căutărilor sunt pentru Funchal (67%), Alicante (60%), Abu Dhabi (57%), Las Palmas (53%) și Malaga (46%).

Peste jumătate dintre români (57%) au ales city-break-uri de până la 3 zile pentru escapadele romantice, dar există și o creștere a numărului de sejururi mai lungi de 4 până la 6 zile (23% dintre vacanțe), precum și a sejururilor de 7 la 10 zile (14%), comparativ cu anul trecut.

Pentru 2024, românii și-au planificat din timp escapadele romantice: fereastra medie de rezervare este de 46 de zile, iar peste jumătate dintre ei (52%) și-au rezervat călătoriile pe Kiwi.com cu 21 până la 60 de zile înainte de data plecării, în timp ce 20% au rezervat și mai din timp, cumpărându-și biletele cu 61 până la 121 de zile înainte de data plecării.

În medie, aceștia au plătit 120 de euro pentru bilete, 83% dintre români au ales destinații europene și se înregistrează o creștere a călătoriilor în țări din Asia, unde 13% dintre românii care călătoresc cu Kiwi.com își vor petrece escapadele romantice.

Kiwi.com este una dintre cele mai importante companii tehnologice de călătorii, cu sediul în Republica Cehă. Algoritmul inovativ Kiwi.com permite utilizatorilor să găsească opțiuni de călătorii și prețuri pe care alte motoare de căutare nu le pot vedea. Kiwi.com înregistrează zilnic 2 miliarde de verificări ale costurilor, analizând 95% din informațiile globale de zboruri. Pe site-ul Kiwi.com sunt efectuate zilnic 100 de milioane de căutări. În medie, în fiecare zi sunt vândute 70.000 de locuri.