Programul Litoralul pentru toți – percepția românilor și intenția de achiziție oferte turistice

Programul Litoralul pentru toți – percepția românilor și intenția de achiziție oferte turistice

Cel mai recent studiu derulat de Reveal Marketing Research și-a propus să afle mai multe detalii atât despre percepțiile românilor referitoare la programul “Litoralul pentru toți”, cât și despre intențiile acestora de a-și programa vacanțe pe litoralul Mării Negre la prețuri accesibile, începând cu 1 Septembrie.

Programul "Litoralul pentru toți" promite reduceri de până la 70% la cazări, însă doar 1 din 4 români alege să profite de aceste oferte.

Cele mai populare destinații de litoral în extrasezon sunt Mamaia (36%), Eforie Nord (32%), Costinești (26%) și Vama Veche (20%).

Principalele bariere cu care se confruntă românii în a ajunge la mare în extrasezon sunt lipsa fondurilor (52%), preferința pentru alte destinații (38%), lipsa timpului (28%) sau începerea școlii (23%).

1 din 4 români intenționează să ajungă la mare o dată cu începerea programului “Litoralul pentru toți”

Conform rezultatelor celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, 75% dintre români au auzit de inițiativa “Litoralul pentru toți” care oferă diverse opțiuni de cazare la prețuri extrem de atractive.

Dintre cei care cunosc campania “Litoralul pentru toți”, jumătate (49%) sunt încântați de această inițiativă, în special reprezentanții Generației Z cu vârste cuprinse între 18-24 ani (73%) și cei cu venituri mici sub 3000 RON (55%).

În ceea ce privește intențiile de călătorie pe litoralul românesc în această perioadă, 24% dintre români afirmă că vor beneficia de oferta „Litoralul pentru toți” și vor merge cu siguranță la mare, în timp ce 19% încă nu s-au decis.

Cele mai populare destinații de litoral în extrasezon sunt Mamaia, Eforie Nord, Costinești și Vama Veche

Pentru acest extrasezon, principalele stațiuni de pe litoral preferate de turiști sunt Mamaia (36%), Eforie Nord (32%), Costinești (26%) și Vama Veche (20%).

O analiză mai detaliată arată că stațiunile Mamaia și Eforie Nord sunt mai populare în rândul persoanelor cu vârste între 35-44 ani, înregistrând procente de 43% și, respectiv, 38%. Aceste date sugerează că aceste destinații oferă facilități și activități mai atractive pentru familiile și turiștii din această categorie de vârstă.

Pe de altă parte, Costinești și Vama Veche atrag în special tinerii, aceste stațiuni fiind cunoscute datorită atmosferei lor animate și vieții de noapte active. Așadar, Costinești este o destinație mai atrăgătoare pentru tinerii între 18-24 ani (39%), în timp ce Vama Veche este preferată în mai mare măsură atât de cei între 18-24 ani (35%), cât și de tinerii între 25-34 ani (31%).

Deși „Litoralul pentru toți” oferă oportunități atractive, mulți români întâmpină bariere financiare sau preferă alte opțiuni pentru vacanță

Ofertele de cazare incluse în programul Litoralul pentru toți din acest an sunt considerate conforme cu așteptările de către 66% dintre respondenți. Cu toate acestea, 28% le consideră sub nivelul așteptărilor, în special persoanele fără copii (32% comparativ cu 26% în cazul celor fără copii) și cele cu venituri sub 3000 RON (37%).

57% dintre români nu intenționează să beneficieze de ofertele programului „Litoralul pentru toți” din acest an, principalele motive fiind lipsa fondurilor (52%), preferința pentru alte destinații (38%), lipsa timpului (28%) și începerea școlii (23%).

În privința influenței pe care începerea școlii o are asupra deciziei de a profita de această ofertă, 41% dintre români consideră că acest factor contează destul de mult sau foarte mult. Această influență este mai pronunțată în rândul tinerilor între 18-24 de ani (60%), persoanelor cu vârste între 35-44 de ani (52%) și celor care au copii (61% comparativ cu 23% în cazul celor fără copii).

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 16 ani companii din România și alte țări din Europa.

Reveal Market Resources, studiul nr. 165: Reveal Market Resources este un hub de date ce cuprinde studii gratuite date publicității, cu scopul de a susține piața de marketing și comunicare din România.

Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 22-27.08.2024 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban și mediul rural. Mărimea eșantionului a fost de 1056 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.