Serviciul Afișare Nume Beneficiar – gratuit pentru clienții Credit Europe Bank

Serviciul Afișare Nume Beneficiar – gratuit pentru clienții Credit Europe Bank

Credit Europe Bank a lansat Serviciul Afișare Nume Beneficiar (SANB), care oferă în mod gratuit tuturor clienților un nivel și mai ridicat de securitate prin opțiunea de a verifica identitatea beneficiarului real al plăților și transferurilor în lei, efectuate prin canale electronice precum Internet și Mobile Banking. Serviciul este oferit în parteneriat cu TRANSFOND, administratorul și operatorul Casei de Compensare Automată de Plăți Interbancare, și administrat de Asociația Română a Băncilor.

În momentul introducerii contului IBAN al beneficiarului plății, în ecranul de inițiere plăți se va afișa automat numele parțial/denumirea trunchiată a titularului contului IBAN introdus de clientul plătitor. În cazul plăților către persoane fizice, se va afișa prenumele și inițiala numelui beneficiarului, iar în cazul unei tranzacții către o persoană juridică, se va afișa o parte din denumirea firmei. Astfel, dacă plătitorul constată discrepanțe între informațiile cunoscute despre titularul contului și cele afișate, acesta are posibilitatea să corecteze ordinul de plată sau să renunțe la efectuarea plății.

„Suntem bucuroși să anunțăm aderarea la Serviciul Afișare Nume Beneficiar (SANB), un nou pas important pentru creșterea securității plăților electronice operate de clienții Credit Europe Bank. SANB aduce un plus de protecție împotriva fraudelor online, prin verificarea automată a identității titularului contului IBAN pentru transferurile în lei, reducând astfel riscul tranzacțiilor eronate. Prin acest parteneriat cu TRANSFOND, continuăm implementarea strategiei noastre de digitalizare, pentru a le oferi clienților noștri o experiență sigură prin utilizarea celor mai noi soluții din domeniu.”, a declarat Yakup Çil, Președinte Executiv Credit Europe Bank.

„Pentru a menține încrederea publicului în sistemul bancar și pentru a sprijini dezvoltarea unui ecosistem de plăți sigur și eficient în România, verificarea beneficiarului devine un element esențial. Cazurile de fraudă pot avea un impact negativ asupra imaginii băncilor și pot afecta atât încrederea în plățile fără numerar, cât și stabilitatea financiară a instituțiilor implicate. În acest context, invităm toate băncile să colaboreze pentru a spori securitatea plăților cu ordin de plată, instant sau tradițional, și a participa activ la consolidarea acestui sistem de protecție.”, a declarat Sabin Carantină, Director General TRANSFOND.

Pentru a beneficia de această nouă funcționalitate SANB în aplicația de Mobile Banking ”monet” a Credit Europe Bank, clienții trebuie să se asigure că au descărcat ultima versiune a acesteia din Google Play sau App Store. În cazul utilizării Internet Banking, funcționalitatea este activă automat, fără să fie necesară vreo acțiune suplimentară.

Serviciul Afișare Nume Beneficiar este disponibil non-stop în rândul băncilor participante la SANB. În cazul unei plăți către un cont deschis la o bancă care încă nu a aderat la acest serviciu, nu se va afișa numele beneficiarului. De asemenea, banca a dezvoltat o funcționalitate similară și pentru plățile intrabancare (între clienții Credit Europe Bank).

În România, Credit Europe Bank oferă o gamă largă de produse și servicii pentru persoane fizice, IMM-uri și corporații. Credit Europe Bank a deschis un nou capitol în domeniul digitalizării și tehnologiei, introducând Apple Pay și Google Pay, lansând monet, noua aplicație de mobile banking pentru toți clienții, precum și aplicația Avantaj SoftPOS, pentru comercianți. Totodată, a fost relansat site-ul instituției, a fost lansată o nouă versiune a aplicației mobile AVANTAJ2go și a fost prezentată o nouă interfață a platformei de Internet Banking.

Membră a grupului financiar olandez Credit Europe Bank NV, banca este activă din 1993, când a funcționat sub numele de Banca de Credit Industrial și Comercial, devenind Finansbank (în 2000) și apoi, în 2007, în urma unui proces de rebranding, primind numele de Credit Europe Bank România.

TRANSFOND este administratorul și operatorul Casei de Compensare Automată a plăților comerciale interbancare. Activitatea principală constă în furnizarea de servicii instituțiilor financiare și financiar-bancare, în ceea ce privește plățile interbancare de retail în moneda locală și în euro, atât național cât și transfrontalier.

În octombrie 2024 TRANSFOND a lansat RoPay – primul serviciu național de plăți instant cu mobilul, efectuate direct de la un cont bancar la altul A2A, (”account-to-account”), care utilizează tehnologii precum scanare de cod QR, deep link, NFC (contactless) sau numărul de mobil ca alias (”proxy”) pentru IBAN.