Cand au aparut primele magazine online, ele pareau mai degraba ceva cu totul diferit, niste retaileri care se opun celor traditionali. La inceput, a fost un duel intre piete: activai ori online, ori offline; cumparai fie de la un retailer cu magazin “adevarat”, fie de la unul cu magazin virtual. Cei din e-commerce erau vazuti ca niste “rebeli”, unii care incearca sa acopere o mica, foarte mica nisa. Corporatiile nu prea erau interesate de online, asa ca firimiturile ramaneau pentru cei mici, IMM-uri ce incercau sa ii incurajeze pe romani sa incerce stilul nou de a face shopping.
Acum, in 2015, lucrurile arata cu totul altfel. Piata de e-commerce este una matura in Romania, reglementata, destul de bine pusa la punct. Probabil in fiecare luna, noi retaileri din mediul offline isi deschid magazine online in “.ro”. Incetul cu incetul, se pare ca nu va mai ramane vreun brand din retailul offline care sa nu accepte comenzi pe internet – evident, in masura in care acest lucru se potriveste si cu specificul companiei.
Avem astazi platforme electronice prin care se poate comanda mancare de la restaurante cunoscute, o dovada in plus ca preferam sa facem shopping chiar si pentru cele mai marunte lucruri. In plus, marii jucatori din FMCG (supermarketuri si hipermarketuri) se tot dezvolta in sfera e-commerce, in paralel cu deschiderea de noi magazine fizice.
In zona de materiale de constructii – bricolaj – DIY, brandul din retailul clasic cu cea mai activa prefera in comertul online este Arabesque. Cu o retea nationala de magazine, cei de la Arabesque se promoveaza deja de ceva timp si ca magazin online. Clientii gasesc orice produse direct pe site-ul companiei, de la acoperisuri si izolatii, la produse pentru structura sau finisaje.
Ai nevoie de BCA, parchet, tabla sau polistiren? Pui produsele in cosul virtual de cumparaturi (incape orice, oricat), introduci datele de livrare si economisesti timp pretios. Poti primi produsele direct pe santier, acolo unde ai nevoie, in momentul ideal pentru tine. Daca doresti consultanta, evident ca poti intra in contact cu specialistii magazinului, pentru a te ajuta sa faci cele mai potrivite alegeri.