Unele persoane care au experimentat comertul online cu ani in urma in Romania au avut in unele cazuri experiente nu tocmai placute in special in ceea ce priveste disponibilitatea produselor si timpul de livrare. Mai exact, se intampla in trecut destul de des ca unele produse sa apara pe website ca fiind disponibile, dar ulterior magazinul sa ii comunice clientului ca, de fapt, produsele respective lipsesc atat din stocul propriu, cat si din stocul furnizorilor.
Acest lucru se intampla atunci din cauza sistemelor greoaie ale importatorilor si distribuitorilor. Furnizorii comunicau foarte slab cu magazinele online, nefiind obisnuiti cu nevoile acestora. Oricum, e-commerce-ul reprezenta foarte putin din cifra lor de afaceri si, in unele cazuri, magazinele online care comandau zilnic cantitati mici mai mult ii incurcau. O alta problema pe care o intampinau clientii: unele magazine trimiteau mai mult prin servicii postale, iar livrarea putea sa dureze o saptamana sau chiar mai mult.
Lucrurile s-au schimbat, pe masura de comertul online a devenit cu adevarat modern. Viteza este astazi absolut necesara. Indiferent daca vrei sa comanzi un laptop, niste consumabile, piese de mobilier, jucarii, periute de dinti electrice sau produse alimentare, ai pretentia de a ti se livra comanda in maxim 24 – 48 de ore si sa poti achita online sau la primirea pachetului. Ba mai mult, exista tot mai multe magazine online care ofera livrare prin curier rapid in sistem prioritar, adica in aceeasi zi, in cateva ore.
Furnizorii si-au schimbat perspectiva. Acum, comertul online este in prim-plan, reprezentand pentru multe business-uri principalul generator de volum. Romanii comanda de pe internet din ce in ce mai des, an de an exista mai multi oameni pentru care e-commerce-ul este normalitate si deloc ceva excentric, pe care sa-l incerci din cand in cand. Asadar, furnizorii au acum sisteme realizate in beneficiul magazinelor. In special in zona IT&C, magazinele pot urmari in timp (aproape) real stocurile distribuitorilor. In plus, tot mai multe e-shop-uri investesc puternic in stocuri, pentru a putea avea produsele la indemana si pentru a putea negocia mai agresiv in relatia cu furnizorii. Cumpara volume mari (pe care au convingerea ca le vor vinde repede) si, implicit, primesc discounturi mai mari. De la comanda si pana la livrare, drumul este tot mai scurt.