Si in ianuarie 2014, Ion Tiriac isi invita prieteni si parteneri de afaceri – mari bogatasi de prin lume – la Balc, pentru o vanatoare organizata. Pare un gen de vanatoare practicata pe vremuri de Nicolae Ceausescu, caruia i se trimiteau animalele in bataia pustii, pentru a-si glorifica unul dintre multele talente. Si acum, exista oameni din zona platiti sa pregateasca totul. Conform declaratiilor lor, practic mistetii sunt impinsi, goniti catre vanatori. Aproape 200 de gonaci si vanatori ii ajuta pe invitatii lui Tiriac.
Nu este o vanatoare obisnuita. Este un mod de a ucide animalele condamnat chiar de codul etic al vanatorii. Marii vanatori (pe naiba) trebuie doar sa traga la tinta in animalele impinse in fata lor. La fel de bine, in viitor, ar putea sa puna animale intr-o cusca si sa traga cu satisfactie. Sau pot impusca animalele cand se adapa, doar acest lucru se intampla si in viata salbatica. Deosebirea este ca animalele vaneaza de nevoie, pentru a-si satisface o necesitate. Gloata lui Tiriac o face de placere, placerea de a ucide. Ati vazut filmele Hostel si Hostel 2? Scenariul lor nu pare deloc departe de realitate, atat timp cat sunt oameni foarte bogati care se distreaza ucigand. Iar de la animale la oameni, nu este un upgrade atat de mare.
Si anul acesta, au fost proteste la Balc. Vier Pfoten, o organizatie cunoscuta international pentru activitatea sa in domeniul protectiei animalelor, a organizat proteste la Balc. “Mai bine jucat tenis”, a fost mesajul lor. Corect.
Eu cred ca multi dintre noi suntem total impotriva acestui eveniment chipurile de vanatoare de la Balc. Dar, pentru ca fiecare dintre noi avem o viata si pentru ca realitatea este ca ne este greu sa mergem sa protestam, am o alta solutie pe care eu, cel putin, incerc sa o aplic. Protestati mai inteligent, undeva unde sa-i doara cu adevarat pe participanti: la bani. Daca stiti ca o persoana este implicata in masacrul de la Balc, aplicati un boicot economic asupra afacerilor sale.
Nume publice pe care le cunoastem: Tiriac, Porsche, Rauch.
Sa incepem cu Tiriac. Numele sau se leaga in primul rand de afacerile financiare – Allianz Tiriac si UniCredit Tiriac Bank. Nici nu mai stiu aici cat de mult mai este implicat direct, dar, oricum, brandurile imprumuta numele sau, deci va puteti demonstra distantarea fata de actiunile sale. Apoi, ar mai fi reteaua Metro, unde a fost implicat de la inceput (nu stiu daca mai are actiuni acum). Si, nu in ultimul rand, ar mai fi Tiriac Auto si Tiriac Imobiliare (cartierele Residenz si Stejarii).
Despre Porsche… daca va permiteti, nu cumparati acest brand. Iar despre Rauch, aici este cel mai simplu: sucurile Happy Day, Bravo, Nativa, Cafemio si toate celelalte branduri pe care vedeti inscriptia Rauch. Eu unul, am cumparat de-a lungul vremii multe sucuri Rauch (mai ales ca sunt fan Austria), dar nu o mai fac si voi evita pe cat posibil. Voi alege orice altceva de la concurenta.
NU doresc sa contribui nici macar cu cativa banuti la prosperitatea economica a unor oameni care fac ceea ce se face la Balc. Daca sunteti de acord cu mine, imi puteti copia atitudinea si puteti scrie pe blogurile voastre. Mi-ar placea sa vad astfel de initiative si din partea unor organizatii precum Vier Pfoten, WWF si mai ales Greenpeace.
Am mai gasit ca invitati ar mai fi si persoane care se leaga de brandurile DaimlerChrysler, Unicredit Bank Austria si Cartier. Deci, branduri pe care le-as evita.
Companiile trebuie sa fie mai responsabile si sa isi aminteasca faptul ca pot pierde mult daca sunt reprezentate de oameni iresponsabili. Cand aveti un lovebrand precum cele amintite in acest articol, ganditi-va de doua ori daca vreti sa va asociati cu asemenea valori promovate sau tolerate.