Exista inca multe IMM-uri care nu inteleg bine “regulile” industriei online, optand in promovare pentru metode ineficiente si pentru advertoriale ultra-publicitare care nu doar ca resping clientii (cam nimeni nu este interesat sa citeasca “chestii” publicitare), ci nu aduc efecte nici pe partea de SEO. Mai mult decat atat, o politica haotica in aceasta privinta, eventual prea agresiva, poate aduce alte probleme: penalizari din partea Google, care poate considera anumite forme de promovare drept spam, adica lipsa de fair-play.
Cert este ca mediul online de astazi permite oricarei companii sa creasca puternic, chiar si daca nu exista bugete colosale. Un IMM poate lupta cu o corporatie, mai ales pe nise. Evident, totul depinde de segmentul de piata atacat si de multi alti factori. Insa promovarea SEO este mai ieftina, mai accesibila decat promovarea clasica prin publicitate dispay, chiar si cost-per-click. Tocmai de aceea, pana si corporatiile si-au dat seama, mai nou, ca au nevoie de SEO si am vazut multe exemple de bugete orientate spre aceasta tehnica de promovare “naturala”.
Unii o fac pe cont propriu, altii alaturi de agentii. Am remarcat recent o agentie de promovare seo care garanteaza rezultatele, ceea ce mi se pare foarte interesant – daca tot iti iei un partener consultant, macar sa ai o garantie ca se va ajunge la anumite rezultate. Este vorba despre Pro Digital Media, care mentioneaza explicit in materie de promovare website: “Garantam cele mai bune rezultatele, prin servicii de optimizare SEO, in scris. Daca nu realizam ceea ce ti-am promis, iti returnam banii”.
Partea cea mai buna atunci cand alegi o agentie SEO este ca nu trebuie neaparat sa fie din acelasi oras (exact ca la webdesign si programare). Astfel, poti analiza online ofertele si poti sa o alegi pe cea mai buna. Si cand zic “cea mai buna oferta”, nu ma refer numai la pret, caci aici nu este ca la piata (sau pana si la piata exista legume si fructe pe mai multe categorii de calitate, marime, prospetime…). Trebuie sa cantaresti oferta in ansamblu, sa te uiti inclusiv la astfel de garantii si sa decizi in ce agentie poti avea cea mai mare incredere. Cu siguranta, banii investiti in SEO, daca vor fi investiti corect, vor aduce cel mai bun randament din tot planul de marketing si promovare online.