Cand ai nevoie de produse de folosinta relativ indelungata, pe care nu le gasesti la magazinul din colt, nu prea inteleg de ce te-ai mai chinui sa cauti prin oras, cand este atat de simplu sa comanzi de pe internet! Sa zicem ca vrei sa cumperi un aspirator, un frigider, un televizor, un covor… simplu, www, cateva click-uri si gata. Eventual platesti online, apoi astepti curierul – care, in mod normal, va veni in 24-48 de ore, cu confirmare prin SMS inainte de livrare.
Dar chestiunea de mai sus nu este valabila doar pentru astfel de produse, ci si pentru oricare altele nu se gasesc asa chiar oriunde, oricand. In plus, daca sunt costuri ceva mai mari, cu siguranta diferenta de pret dintre online si offline se va simti, in sensul ca online este mereu mai ieftin decat offline! Si asta chiar si atunci cand platesti taxe de livrare.
Imi spunea cineva, recent, despre faptul ca gaseste greu in oras anumite piese de masina. I-am povestit despre online, nu stiu de ce anterior avea o retinere. L-am incurajat sa caute si sa comande online si cred ca a inteles ca asa este mult mai simplu. Amuzand este ca micile magazine cu piese si consumabile auto oricum se aprovizioneaza si ele cam in acelasi mod, caci multe produse le aduc la comanda, deci… practic le cumpara de pe internet din magazine mai mari, apoi le vand cu adaos comercial. Deci, clientul final plateste mai mult, doar pentru ca nu a avut incredere in e-commerce.
Iata un exemplu bun in care ar trebui sa te gandesti la magazinele online: pentru masina, cand ai nevoie de baterii auto Rombat sau orice alta marca preferi. Indiferent de tipul de baterie de care ai nevoie si pe care-l doresti, online va fi simplu, rapid, ieftin. In principiu, azi comanzi, maine primesti produsul, deci nu poate fi mai usor. Nu mai trebuie sa te deplasezi prin magazine, sa cauti… mergi la sigur! Poate preferi bateriile auto bosch sau un alt brand… online, trebuie sa le gasesti imediat, ceea ce nu se intampla la fel de simplu in mediul offline.
De ce mai este avantajos online? Caci ai mai multe drepturi, in calitate de consumator. Daca, din diverse motive, nu esti multumit de produsul primit, ai dreptul sa il returnezi comerciantului, intr-un anumit interval de timp, in conditiile legale. Prevederile legale sunt concepute in acest caz astfel incat sa protejeze clientul, fara a-i permite desigur sa abuzeze de comerciant (altfel spus, toata lumea sa fie multumita, un proces comercial corect, onest).