Industria Horeca se afla intr-o continua transformare, iar lanturile hoteliere, pensiunile si restaurantele cauta mereu mecanisme noi de comunicare pentru a atrage clienti si pentru a rezista pe piata.
Dar in pofida acestor lucruri, mai exista inca din pacate mentalitati depasite care, odata ajunse la varful unor unitati de cazare sau lanturi hoteliere, ajung sa trimita intreg conceptul spre declin.
E ca atunci cand esti pe mare intr-un velier. Aparent oricine poate roti carma, dar numai un capitan trecut prin sute de ore de navigare poate duce corabia la destinatie. Pentru asta exista Leadskills, pentru ca expertiza lor in zona de Horeca, miile de ore acumulate in lanturi hoteliere de peste Ocean, din Europa si Romania au creat brandul care exista azi.
Dar sa vedem care sunt cele mai frecvente greseli pe care le intalnim la administratorii de restaurante, pensiuni sau hoteluri.
1. Oamenii din TOP MANAGEMENT nu stiu sa comunice clar, scurt si la subiect
Angajații de obicei nu sunt cititori de minți. Dacă vrei ca lucrurile să se facă într-un anume fel, trebuie să comunici acest lucru angajaților, cat mai clar, intr-un mod neintruziv. Instrucțiunile clare duc la evitarea discuțiilor, precum și la “economisirea” timpului.
2. Gandeste reguli universal valabile fara sa lezezi demnitatea angajatilor tai
Regulile restaurantului, hotelului, pensiunii, unitatii de comert sunt pentru toți, inclusiv pentru manageri. Atunci când acționezi ca și când ești mai presus de reguli, oferi un exemplu negativ angajaților si ii demotivezi.
3. NU critica actiunile angajatilor tai in fata clientilor
Dacă un angajat o dă în bară, sigur că va trebui să vorbești cu el despre asta (și eventual să iei măsuri disciplinare), dar nu o face niciodată în fața clienților. Nu faci altceva decât să îl pui într-o situație neplăcută și, cu siguranță, acesta nu își va mai dori să muncească alaturi de tine. Dacă ești nedrept sau aspru cu angajații (fie în public sau în privat), acest lucru se va întoarce împotriva business-ului tau.
4. Evita sa vorbeasca deschis cu angajatii, cu partenerii, sa le zambeasca, sa le ofere feedback pozitiv
Este important să le spui angajaților ce fac greșit, dar la fel de important este să le spui ce fac bine. Feedback-ul constructiv înseamnă angajați fericiți, lucru care se va reflecta în business. Daca te porti cu ei ca si cand tot ce fac ei bine ti se cuvine, si ii certi doar cand greseci, business-ul tau clar se indreapta spre o panta gresita.
5. Ignora Social Media
Chiar daca e pasionat sau nu de Social Media, chiar daca are sau nu cont de Facebook ar trebui sa fie mult mai conectat la tot ce inseamna online. E important ca pentru un owner de business din zona Horeca sa verifice des platforme ca Facebook, Twitter sau site-urile de review-uri pentru a vedea ce spun clienții despre restaurantul tău. Este important să știi ce impresie își fac clienții despre restaurant. O altă greșeală este de a te contrazice cu clienții în mediul online.
In acest punct, deja iti dai seama ca ai nevoie de LeadSkills. Altfel spus, daca nu vrei sa dai gres cand incepi sa-ti faci un restaurant, ai nevoie de expertiza pe multiple arii de competenta. De aceea s-a nascut LeadSkills.
,,Leadskills are in portofoliul de servicii zona de dezvoltare profesionala oferita catre midle-management-ul care activeaza in orice domeniu, pregatirea profesionala in activitatea hoteliera pentru oricare din pozitiile active in operatiuni, deschiderea de restaurante si mentenanta ulterioara deschiderii, management de specialitate si tot ce acesta cuprinde, de la resurse umane, la operatiuni directe, de la obtinerea autorizatiilor la dotarea spatiilor, de la planul investitional la achizitia inventarului si asa mai departe. Ne place sa fim cei mai buni in ceea ce facem, iar portofoliul nostru ce clienti dovedesc acest lucru.” – a explicat Petrisor Ionescu, manager partner Leadskills.