Fie ca este vorba de o Sarbatoare cu S mare (adica religioasa), fie ca este vorba despre o sarbatoare de genul “Sarbatoarea dragostei” sau “Halloween”, Lidl este retailerul care se foloseste cel mai puternic de potentialul de marketing al ocaziei. Lidl nu doar ca face campanii de promovare si reduceri de preturi (ceea ce este la indemana pentru orice comerciant), ci pregateste, sub marci proprii, produse tematice, mergand pana la cel mai adanc nivel al marketingului din FMCG (industria bunurilor de larg consum – adica mancare, cosmetice, detergenti… cam ceea ce folosim si consumam rapid).
Daca de Halloween a avut dulciuri in forma de ochi si pizza cu chip de monstru, acum, de Valentine`s Day, Lidl aduce noi produse tematice. Dulciurile in forma de inima nu sunt ceva prea inedit (de fapt sunt chiar banale), dar Lidl propune paste in forma de inima si chiar nuggets de pui in aceeasi forma a iubirii… evident, multe alte produse sunt alipite de Lidl in campania de Sfantul Valentin.
Lidl este un format unic pe piata din Romania, fiind un hibrid intre discounter si supermarket, indiferent cum se definesc ei in prezent. Ca si Kaufland (fratele mai mare din acelasi grup german), Lidl obtine spatii foarte bune (zone cu vad, spatii aparent indisponibile pe piata), construindu-si magazine proprii, fara a se integra in proiecte de retail mai mari (mall-uri, centre comerciale…) ori in cladiri cu intrebuintare mixta (birouri / locuinte).
Lidl ajunge sa concureze pe toate segmentele de retail, caci pozeaza in discounter, chiar are produse cu preturi foarte mici (gratie artei de a promova majoritar brandurile proprii), dar in acelasi timp se promoveaza intens in toate mediile (inclusiv TV), aducand produse tematice, noutati in fiecare saptamana, produse inedite, chiar si de lux. Strategia Lidl este una castigatoare cu siguranta, caci atrage toate tipurile de consumatori. Se afla mereu in proximitate (Lidl are magazine strategic deschise), se promoveaza intens, inoveaza si atrage prin preturi mici. Sunt multe persoane care vin special la Lidl pentru a cauta diverse produse. Lidl se bazeaza si pe ceea ce voia Diverta sa faca la un moment dat (probabil inca mai doreste, desi nu stiu cat de tare reuseste): sa vanda clientilor produse de care acestia nu au nevoie neaparat, sa-i surprinda cu lucruri noi, sa ii determine sa cumpere ceea ce saptamana trecuta nu planuiau sa cumpere.
Lidl are succes si in Bucuresti, si in orasele mari, dar si in cele mai mici localitati, tocmai pentru ca atrage o varietate atat de mare de tipologii de consumatori. Exista multe feluri in care Lidl este receptat de consumatori, diferite tipuri de clienti percep Lidl in mod diferit. Este fascinant cum un retailer de acest gen, cu magazine relativ mici, poate vorbi limbi atat de diferite, astfel incat sa le transmita unor persoane atat de diferite ca Lidl este ceea ce vor. Lidl stie sa fie diferit, inconfundabil, o reteta de succes care cu siguranta se va dezvolta in continuare in Romania, si in anii urmatori, cu noi si noi magazine.