Brandurile premium insista pe campanii in care comunica stari, aspiratii, nu mai este vorba de clasica reclama “cumpara-ne produsele, pentru ca sunt bune, ieftine etc“. Heineken este un bun exemplu, ati vazut vreo reclama in care sa incerce in mod direct sa isi vanda berea? Poate doar cand au concursuri. In rest, branding si atat. Sau, daca ne gandim la reclamele din ultima perioada, nici de branding nu mai este vorba, mai degraba creatie, arta, executie pur si simplu. Heineken pare un gen de sponsor al unor mini-filme pe care le prezinta pentru a-si incanta publicul. Heineken face reclame-spectacol. De ce sa bei Heineken? Nu conteaza, targetul Heineken stie deja, are nevoie doar de activare din cand in cand (“hei, te salutam, nu ne uita, o zi frumoasa mai departe” – asta spune Heineken).
The Odyssey este spotul cel mai recent al celor de la Heineken. Conform explicatiilor oficiale, in acest spot Heineken ne arata 20 de barbati cu abilitati extraordinare, demonstrand ca fiecare barbat este legendar pentru ceva al lui. Dincolo de aceasta explicatie de marketing (ca sa fie spotul mai inteligent, cu un astfel de mesaj nobil, numai bun pentru targetul Heineken), eu raman la parerea de mai sus: consumatorii Heineken care nu citesc explicatii ale spoturilor inteleg pur si simplu ca brandul lor prieten ii saluta intr-o maniera eleganta si ii incanta cu un spot-spectacol.