Cand a intrat pe piata din Romania, Kaufland nu parea sa aiba foarte multe sanse, caci jucatori precum Carrefour, real, Metro, Selgros, dar si Billa, Mega Image, Plus aveau deja retele nationale. Oarecum in aceeasi perioada, pe piata au intrat Kaufland, Cora si Auchan. Daca Auchan si Cora s-au dezvoltat limitat (cateva magazine, fara a pune la socoteala si tranzactia Auchan – real din 2013), Kaufland a explodat pe piata de retail.
Fara sa se promoveze la televizor, Kaufland a pornit cu un magazin in Bucuresti, in zona Obor, apoi a crescut ritmul si a deschis magazine doar in zone excelente, centrale in cele mai multe cazuri (la nivel de oras sau la nivel de cartier). Kaufland a obtinut terenuri ale unor foste fabrici / companii ce s-au restructurat, reusind sa isi constuiasca magazine in zone care, oficial, nu erau disponibile pe piata imobiliara.
Eficienta germana a mers perfect: tot mai multe magazine excelent pozitionate, publicitate aproape deloc, volume impresionante si preturi minime, un numar mic de angajati raportat la performante. Kaufland si-a intrecut toti competitorii si a ajuns lider de piata in Romania. Pe retail, este nr. 1, iar aceasta pozitie cel mai probabil se va intari si mai puternic, caci se anunta planuri mari pentru Kaufland, inclusiv in Bucuresti, unde va deschide alte cateva magazine.
Kaufland isi construieste magazine de la zero, alaturand alte spatii de retail complementare, pe care le inchiriaza (mici magazine, farmacii, schimb valutar, patiserie, petshop etc.). Astfel, venituri importante vin si din aceasta zona, suplimentand profiturile companiei obtinute din activitatea principala – aceea de vanzari cu amanuntul. Si apropo de vanzarile cu amanuntul, prin preturile foarte mici, Kaufland reuseste sa atraga si proprietarii de magazine mici, astfel ca deseori vezi la Kaufland persoane care cumpara practic en-gros. Altfel spus, Kaufland preia si din targetul principal al zonei cash&carry, adica Metro si Selgros.
Mai nou, Kaufland obtine bani si din alte surse, din publicitate. Au aparut reclame pe cosuri, in diverse locuri – spre exemplu Provident. Recent, de catalogul saptamanal cu ofere era lipita o reclama la tocmai.ro, pusa in prim-plan, pentru efect maxim. Iar tirajul ziarului Kaufland este impresionant, batand probabil majoritatea ziarelor din Romania. Despre panourile din parcare, nici nu mai vorbesc, caci si acestea sunt destinate in principal publicitatii pentru clienti externi.
Cu timpul, Kaufland va atrage, probabil, bugete tot mai mari si din publicitate. Si Orange si Vodafone “musca” din banii de publicitate ai altor companii, fiind tot mai interesate de a oferi spatiu publicitar prin diverse modalitati (siteuri, baza de clienti etc.). Este asadar “la moda” sa cauti sa castigi bani din orice, nu doar din activitatea ta principala.