Site-ul www.cora.ro, foarte slab la capitolul uzabilitate

…si poate n-as fi spus-o daca nu vedeam pe net (pe www-uri si pe facebook) atat de multe pareri “de rau”, la fel ca ale mele. Asadar, iata ca o spun. Site-ul cel nou (nu mai retin cat de nou este, cred ca este nou de cateva luni) al Cora Romania este cam rau… Nu, nu estetic. Pentru ca nici nu conteaza cat de frumos este un website de retailer care trebuie sa comunice multe informatii importante, sa faca marketing si sa ajute in vanzari. Nu intru pe site-ul www.cora.ro ca sa admir designul, ci ca sa aflu unele informatii clare – de exemplu promotii, cataloage, programul magazinelor si alte elemente de acest gen. Dar pot sa o fac? Doar daca am rabdare… multa rabdare.

Site-ul www.cora.ro este dezastru la capitolul uzabilitate. Este o parere subiectiva, dar cred ca poate fi si obiectiva, pentru oricine se pricepe la astfel de lucruri, dar si pentru bunul simt al consumatorului normal. Nu trebuie sa fii mare expert ca sa vezi ca un website nu este uzabil. Dimpotriva, un om cat mai neinitiat va putea puncta acest lucru si mai bine. Oricum, cora.ro este teribil de enervant, caci se incarca greu, informatia este aruncata prin tot felul de locuri, navigarea prin cataloage se face prost…

In Cora, este amuzant ca “vocea” mai anunta din cand in cand ca site-ul cora.ro este smecher si genial… ceea ce este culmea ironiei. Chiar pe pagina lor de facebook am vazut pareri ca si ale mele. Cineva le spunea sa le ceara banii inapoi firmei care l-a facut 🙂

Asa se intampla cand vrei sa faci ceva senzational si iti dai cu stangul in dreptul. Site-ul Cora este frumos, dar prost. Imi mananca mult timp de fiecare data cand vreau sa aflu ceva. Trebuie sa fiu extrem de atent la orice apas, sa caut informatia cu mare grija, sa astept, sa astept, sa astept… si sa am mare grija pe unde misc cursorul, caci se deschid si se inchid diverse elemente…

Nici celelalte site-uri are retailerilor FMCG nu sunt prea grozave, dar site-ul Cora le intrece pe toate atunci cand vrei sa vezi, spre exempu, promotiile. Pe Carrefour.ro le vezi usor, pe site-ul celor de la Real cataloagele se incarca lent si mai dau erori, iar pe site-ul Auchan nu prea vezi decat informatii generale… dar, totusi, structurate OK. Nici Billa sau Mega Image nu exceleaza. Daca ar exista un premiant, probabil acesta ar fi Lidl, care “stie” sa o faca bine pe net. Dar acest articol nu este despre Lidl, deci, despre ei, cu alta ocazie.